|
0 Всего найдено: 13
Fushigi
Сообщение
21/02/2007 20:55
Копия темы
Вот начал мучать BitmapData Таки первая проба пера в битмапах при флеше :) free-lance.ru/users/Fushi...
Adroit
Сообщение
22/02/2007 00:32
Копия темы
Взято из хелпа The BitmapData class lets you create arbitrarily sized transparent or opaque bitmap images and manipulate them in various ways at runtime. This class lets you separate bitmap rendering operations from the Flash Player internal display updating routines. By manipulating a BitmapData object directly, you can create very complex images without incurring the per-frame overhead of constantly redrawing the content from vector data. The methods of the BitmapData class support a variety of effects that are not available through the generic filter interface. A BitmapData object contains an array of pixel data. This data can represent either a fully opaque bitmap or a transparent bitmap that contains alpha channel data. Either type of BitmapData object is stored as a buffer of 32-bit integers. Each 32-bit integer determines the properties of a single pixel in the bitmap. Each 32-bit integer is a combination of four 8-bit channel values (from 0 to 255) that describe the alpha transparency and the red, green, and blue (ARGB) values of the pixel. The four channels (red, green, blue, and alpha) are represented as numbers when you use them with the BitmapData.copyChannel() method or the DisplacementMapFilter.componentX and DisplacementMapFilter.componentY properties, as follows: 1 (red) 2 (green) 4 (blue) 8 (alpha) You can attach BitmapData objects to a MovieClip object by using the MovieClip.attachBitmap() method. You can use a BitmapData object to fill an area in a movie clip by using the MovieClip.beginBitmapFill() method. The maximum width and maximum height of a BitmapData object is 2880 pixels. Availability: ActionScript 1.0; Flash Player 8
Adroit
Сообщение
22/02/2007 00:35
Копия темы
Главная фишка в том, что с этими объектами можно работать на уровне каналов, применять свои собственные фильтры, менять палитры , и т.п. причем работает это быстрее, чем вектор (аля как в старые добрые времена огонь на ассемблере, тут похожая ситуация) Одним словим пиксельарт получается )
Fushigi
Сообщение
22/02/2007 05:43
Копия темы
:) Как оказалось все довольно просто :) Кучка точек бегает по заданной формуле, а фильтр размывает предыдущее положение... Весь эффект на 21 строчке с учетом скобок :)
Fushigi
Сообщение
24/02/2007 14:25
Копия темы
0
:) Всем спасибо за комменты :) Прикладываю исходник, для желающих покапаться в функции. Кстати подобрана наугад, смена знаков в ней дает не менее веселые результаты :) Всем удачи! P.S. За код сильно не пинать :) |
Выразить восторг, поругаться или предложить что-нибудь можно на форуме |
Для обсуждения этого сервиса так же есть темы на фрилансе по поиску , флудотопу ,и по удалённым сообщениям ,и по Актуальным/популярным темам , и по топу "кто кому больше наотвечал" |